Dag 2, van Wörgl naar Chianciano Terme

13 augustus 2019 - Chianciano Terme, Italië

De wekker gaat, yes ik mag van dit bed af. Het eten van gisteravond was prima. Een lekker soepje, salade en daarna schnitzel met patat met als afsluiter een ijsje. Om een nacht op deze bedden door te brengen vereist echter meer doorzettingsvermogen... wel gelijk een goede workout, want sta maar eens op vanuit een diepe kuil 🤣🤣🤣. En het mij-krijg-je-niet-kussen is even wennen (waar je je hoofd legt, verdwijnt de kussenvulling) maar daar had Lisa al gelijk een work-around voor (dubbelvouwen).
Om 7.15 uur worden we aan het ontbijtbuffet verwacht (voor de getrainde busreiziger is dat dus -15), wat inhoudt dat we om 7 uur aan tafel zitten. Het ontbijt is uitgebreid en goed (altijd weer mensen die al gelijk hun koffer bij zich hebben: die poetsen dus geen tanden na het ontbijt 🤮) en er is nog tijd om even op zoek te gaan naar een plaatselijke Bäckerei, met Google Maps is die uiteraard zo gevonden. In de Bäckerei worden we vriendelijk te woord gestaan en kan ik nog mooi even die Deutsche Sprache üben. Want in de verse mueslirepen zitten inderdaad Erdnüssen dus die krijgt Frank niet. Ze zijn trouwens overheerlijk die mueslirepen, net als de pretzels 😊.

Om 8.15 uur vertrekken we weer met de bus en moet er voor het eerst gerouleerd worden. We blijken bij deze buschauffeur de methode 'twee overslaan en de derde zitten gaan' te hanteren. Hm bij mijn berekening ben ik helaas uitgegaan van de 'een plaats overslaan' methode 🤔. Dat betekent wel dat Frank en ik in Florence (Firenze dus... 🙄, geleerd van Robin 😉) voorin zitten en dat is altijd leuk.

René constateert dat de eerste keer rouleren goed is gegaan, want hij heeft niemand met een bloedneus naar buiten zien gaan 🤣🤣🤣. Eenmaal op de snelweg kondigt hij aan dat we vandaag een driestopsstrategie zullen hanteren. De eerste stop is op de Brenner bahn vlak voor Italië, we hebben mooi uitzicht op de bergen met laaghangende bewolking! Als we aan de andere kant van de bergen Italië binnenrijden schijnt daar de zon! Van 12 graden gaan we naar een snel oplopende temperatuur van ruim boven de 30 graden. En wat een schitterende weg is die Brenner Bahn / Autostrada del Brennero toch met al die bergen. Dat vind ik echt een van de voordelen om per bus te reizen, je kunt continu om je heen kijken! Je hoeft ook niet in de gaten te houden of je goed rijdt (en als je onverhoopt fout rijdt, hoef jij dat niet op te lossen!). En dan heb ik het nog niet eens over het niet hoeven zoeken naar een parkeerplaats. Heerlijk. En in zo'n grote groep zitten altijd overwegend leuke mensen (wij in ieder geval!) Het is eigenlijk net als in het dagelijks leven, ook dan kom je geregeld mensen tegen waarmee je niet onder de kerstboom wilt zitten.

Om 12.30 uur maken we een stop in de buurt van Trento en zetten we voor het eerst voet op Italiaanse bodem. Tegen 16 uur maken we de laatste stop voordat we in ons hotel aankomen. De temperatuur is inmiddels verdrievoudigd 😁😱, 36 graden dus. Fijn om te weten dat ons hotel een zwembad heeft 😁.

Inmiddels is ook bekend dat de geplande trips naar Florence en Rome inderdaad donderdag en vrijdag plaatsvinden. Wiehoe, dan heb ik de reserveringen voor de Dan Brown Inferno tour in het Palazzo Vecchio en de skip the line Colosseum kaartjes in Rome niet voor niets gemaakt. Take the risk or lose the chance!

Rond half zes komen we aan in hotel Mizar. We worden hartelijk ontvangen en de rij voor de kamersleutels wordt gestaag kleiner totdat de twee dames voor mij niet gevonden kunnen worden door de receptioniste. Terwijl die mensen hun paspoort moeten opsnorren wil ze mij vast helpen maar denkt dat ik met één kamer klaar ben, dat is uiteraard niet het geval, als ik zelf op de lijst kijk heb ik de kamer van Lisa en Imke snel gevonden. Ondertussen is de wachtrij aardig opgelopen 😱 maar de rest van ons groepje heeft ondertussen de koffers uit de bus gehaald dus we zijn klaar om naar boven te gaan. Toch weer een snelle actie. Terwijl wij de koffers vast uitpakken verkennen de meiden vast het hotel. Straks onze eerste Italiaanse maaltijd en morgen onze eerste excursiedag, we hebben er zin in. Ciao!

1. Rob en Gerda:
    13 augustus 2019
    Oh wat 'n leuk verslag van jullie 2de vakantiedag! En wat handig dat je duits hebt gehad op school! Heerlijk dat het programma niet omgegooid is en jullie gebruik kunnen maken van jullie gereserveerde kaartjes! Wat ben je toch 'n slimmerik, Maaike!! Veel liefs Gerda xxx
  2. Bianca:
    13 augustus 2019
    Wederom een leuk verslag! Veel plezier in Italie.
  3. Sandra:
    13 augustus 2019
    Wat leuk weer om je verslagjes te lezen. Kom er ik zelfs achter dat we naar elkaar hadden kunnen zwaaien, wij zijn namelijk gisteren over de Brenner gegaan😊 veel.plezier allemaal in Italië😘
  4. Robin Blok:
    13 augustus 2019
    Ik voel mij vereerd dat ik je wat heb kunnen leren ;-)
    Het is dag 2 en je hebt nog steeds geen ruzie gemaakt? Valt mij beetje van je tegen! ;-) Veel plezier in Firenze en Rome!
  5. Simone:
    13 augustus 2019
    Wat schrijf je toch heerlijk humoristisch. Echt jammer om het uit te hebben. Heerlijk dat jullie zo genieten en de voordelen van reizen per bus herken ik helemaal! Die maaltijd klinkt trouwens ook erg lekker😋
  6. Eric:
    13 augustus 2019
    Lecker! Schnitzel! Und auch noch Pommes dabei! Herrlich!!

Tot morgen!
  7. Susan:
    13 augustus 2019
    Lekker begonnen, mooi weer en nog een heleboel mooie dingen in het vooruitzicht.
    Genieten toch? De Inferno tour lijkt me een belevenis en ik zie weer uit naar het volgende verslag. Groetjes
  8. Astrid:
    Klinkt allemaal gezellig!
    Maaike je reisverslag is erg leuk om te lezen! Zo reizen wij ook mee en hebben de indruk van de sfeer daar. Wij wensen jullie weer een fijne dag toe met mooie bezienswaardigheden. Buon divertimento!
  9. Maaike:
    Molte grazie!
  10. Astrid:
    14 augustus 2019
    Hoi, leuk en mooie tegelijk dat we mee kunnen reizen met jullie en erg Fijn dat jullie het zo goed maken samen, geniet er maar van met zijn allen ook van het weer, want ik ben daar wel een beetje jaloers op als zonaanbidder het is hier n. l. maar 18 graden en regenachtig brrrrrrrrrrr!!! en groetjes Jaap vader van Imke