Dag 12 - van Denkendorf naar huis

31 augustus 2018 - Schaijk, Nederland

Als ik om 5.30 uur wakker word, is mijn eerste gedachte, hoe lang moet ik nog, op dit vreselijke, ja wat is het eigenlijk. Iets dat twintig jaar geleden voor een matras doorging? Direct gevolgd door de tweede gedachte, wat voel ik nu meer, de lattenbodem of mijn gemartelde wervels 🤔. Op deze manier wordt het wel makkelijker om weer naar huis te willen. Dus dit onderdeel zal vast bij het programma horen.
Maar het heerlijke uitgebreide ontbijt met sterke koffie maakt een hoop goed. Na nog wat foto's van Ian achter het stuur zijn we klaar voor vertrek.

Om 9.45 uur maken we een koffiestop in het plaatsje Geisselwind waar ook een ooievaarsnest is. Binnen staat koffie met gebak klaar. Een straat verder is een Bäckerei waar we alvast onze slag slaan voor de lunch. Voor een bedrag dat je anders per persoon kwijt bent zijn we nu voor vier man klaar, ongelooflijk. Dan gaan we verder via Frankfurt naar Frechen en Venlo en eindbestemming overstappunt Zeeland. Voor we uit Frechen vertrekken ontslaat Jeroen het 'dreamteam' dat twaalf dagen lang de catering heeft verzorgd uit hun functies, maar niet nadat hij aan hen allebei als dank een fles Grappa dan wel rode wijn heeft overhandigd.

In Venlo stappen er al zeven mensen uit die daar in de buurt wonen, dat scheelt hen nl. in totaal vier uur reistijd 😱.

Als we in Nederland zijn, mag iedereen op een briefje de door Jeroen tijdens deze vakantie gereden km's schatten. Wie er het dichtst bij zit krijgt een prijs. De mevrouw die de flessendoppen inzamelt voor een goed doel moet alle standen tussen de 4.000 en 5.000 bewaren en de allerlaagste en allerhoogste stand... Slik ik heb 7777 ingevuld... Het blijkt in totaal 4.528 km te zijn! De hoogste stand ben ik inderdaad, gelukkig wordt er geen naam genoemd als mijn aantal voor een wereldreis wordt genoemd, oef... Jeroen houdt nog een leuk afscheidswoordje waarin hij ons complimenteert dat we altijd op tijd waren en een groep gevormd hebben waar niemand buiten viel. Hij eindigt met de volgende drie woorden 'mien bus uut'!

Om 18.30 uur komen we aan in Zeeland en vallen met nog duizend anderen aan op het buffet. Het smaakt heerlijk! De auto staat er gelukkig ook nog 😁. Tijd om afscheid te nemen en naar huis te gaan. We hebben enorm genoten, op naar de volgende reis! Bedankt voor al jullie leuke reacties!

1. Rob en Gerda:
    31 augustus 2018
    Ook wij genoten van jullie vakantie. Alsof we meewaren!
    Heel veel liefs van Gerda en Robbie
  2. Tanja:
    31 augustus 2018
    Heerlijke vakantie hebben jullie gehad. En ik ook dus eigenlijk. Bedankt voor de reis en welkom thuis
  3. Sandra:
    31 augustus 2018
    Welkom thuis, we hebben kunnen zien en lezen dat jullie heerlijk genoten hebben😊
  4. Susan:
    31 augustus 2018
    Welkom Thuis allevier. Jammer dat de vakantie om is maar lekker in je eigen bedje is ook veel waard toch? Maar ik zal jullie missen met elke dag zo'n leuk verhaal. Dank jullie wel dat ik mee mocht reizen en liefs van Susan
  5. Simone:
    31 augustus 2018
    Welkom terug en bedankt voor de geweldig leuke en humoristische verslagen.
    Liefs, Simone
  6. Gilbert:
    31 augustus 2018
    Was weer heerlijk leesvoer! Én natuurlijk ook leuk dat we mekaar nog ff zagen! Tot volgende week!