Dag 11 - van Montecatini naar Denkendorf (Duitsland)

30 augustus 2018 - Denkendorf, Duitsland

We zouden eigenlijk om 6.15 uur ontbijten maar de hotelier vond dat te vroeg, dus om 6.30 uur stond het ontbijt klaar. Even na 7.15 uur zit iedereen in de bus en starten we met de terugreis. Onze laatste stop in Italië is in Trento, we eten ons voorlopig laatste Italiaanse broodje 😔.Na een krappe drie kwartier rijden we door naar Oostenrijk. Dan hebben we tijdens deze reis vijf landen bezocht! Frankrijk, Zwitserland, Italië, Oostenrijk, Duitsland (en Nederland natuurlijk 😁).

Voor de lunch maken we een stop in Wattens in Oostenrijk waar de Swarovski fabriek zit. Er is geen tijd voor de fabriek zelf maar er zijn gratis wc's, een hotdogverkoop en de Swarovski winkel. Daar kunnen we wel wat mee. De wc's zijn verrassend schoon, weer eens wat anders. Tel daarbij op wc-papier, water, zeep en papieren handdoekjes en je hebt een sanitaire toplocatie!

We gaan eerst voor een klassieke hot dog, de prijs ervan is in ieder geval niet klassiek maar hij smaakt goed. Daarna naar de Swarovski experience en winkel. Ik ben geen Swarovski fan maar sommige sieraden zouden niet misstaan onder de kerstboom 😁.

De temperatuur is inmiddels gezakt naar onder de 20 graden, dat is afzien voor ons na anderhalve week boven de 30 graden! En zodra we in de bus zitten barst er weer een regenbui los. Dus we hebben wederom mazzel!

Na een ijsjesstop in Duitsland rijden we door naar ons laatste hotel van deze reis. Ik hoop op een reusachtige Wienerschnitzel...
Het blijft bij hopen helaas maar we hebben lekker gegeten en gedronken und die Deutsche Sprache geoefend. Na zwei Bier ging dat sehr gut 😁.

1. Robin Blok:
    30 augustus 2018
    Nu maar hopen dat Frank ook de hint heeft meegekregen haha.
  2. Maaike:
    30 augustus 2018
    Daar heb ik in ieder geval mijn best voor gedaan hahaha
  3. Susan:
    30 augustus 2018
    6 Landen, poe poe jullie zijn echte wereldreizigers! Maar naar huis is ook wel weer fijn zeker? Ik wens jullie een behouden thuiskomst en dan genieten van alle foto's en napret. Liefs van Susan
  4. Rob en Gerda:
    30 augustus 2018
    Jullie timing is uitstekend. Want na een bewolkte week met af en toe regen is de weersverwachting voor het komend weekend en de dagen erna top!