Dag 1 - van Almere naar Haguenau (Frankrijk)

20 augustus 2018 - Haguenau, Frankrijk

Leuk dat jullie ons reisblog volgen! Doordat gisteren op vakkundige wijze de koffers zijn ingepakt onder leiding van Gerda, konden we vandaag met een gerust hart vertrekken naar het opstappunt in Brabant. (Ik zelf met coupe ontploffing omdat mijn borstel al was ingepakt... maar goed het kan erger: Frank's pot gel vond ik veel te groot om mee te nemen dus die heeft twaalf dagen het tegenovergestelde kapsel, sorry Frank, er is een petje mee).

We vertrekken geheel volgens planning om 5.30 uur van huis (Frank nog een extra keer naar binnen voor een auto oplaadkabel die waarschijnlijk nog in de leenauto van vorige week ligt 🙄...) en we komen even voor 7 uur aan. We constateren dat we ondanks dat we allemaal een jaartje ouder zijn geworden nog met gemak de gemiddelde leeftijd omlaag halen! Yes!!!

Onze instapstrategie werkt ook dit jaar weer als een geoliede machine: Frank en Lisa stouwen de koffers in het ruim en Ian haalt mij al in op weg naar de beste plaatsen. Onze chauffeur/reisleider blijkt een aardige maar pittige man met humor! Dat is een goed begin! De sfeer in de groep is goed en de mensen ogen aardig. We zijn met 41 reizigers dus de bus is niet afgeladen. Er zijn in ieder geval twee mensen die alleen reizen waarvan er een op het opstappunt wel een zeer verdwaasde indruk maakt maar die moeten er ook zijn (al vind ik nagels knippen in een rijdende bus tegenover onze mueslibollen wat ver gaan...).

Omdat we vandaag maar 500 km rijden is er tijd voor een langere stop in Speyer, Duitsland. Laat daar nou net een museum zijn met vliegtuigen, auto's en treinen, en daar heeft Frank wel oren naar! De toegang is prijzig maar Frank geniet met volle teugen. En met een ijsje en een schone wc is de rest ook snel om. En wat staat er geparkeerd in dit museum? Speciaal voor Eric van Bianca, de enige echte Kelly Family bus!!! The original!

Op een haar na mist Lisa een ontmoeting met een andere Katy Perry fan die vlakbij blijkt te wonen. Het meisje heeft haar opa gecharterd maar komt helaas net te laat... erg jammer.

Na Speyer rijden we naar de Franse Elzas naar ons eerste hotel in Haguenau. Jeroen wijst ons al op een McDonalds in de buurt voor geval de Franse maaltijd niet toereikend blijkt maar wij zijn wel wat gewend. Een schoon en goed bed (en voor de kids een stroomvoorziening 🤣) vinden wij belangrijker!