Dag 1 - van Almere via Zeeland naar Oostenrijk

12 augustus 2019 - Niederau, Oostenrijk

Wat leuk dat jullie onze reis willen meebeleven! Het is zelfs ons eerste Bolderman-lustrum. En deze reis is extra bijzonder want onze lieve schoondochter Imke reist gezellig met ons mee!

Gisteren heeft Gerda, zoals inmiddels traditie is, onze koffers weer vakkundig ingedeeld. (Waarschijnlijk zo vakkundig dat we Gerda moeten laten invliegen om voor de terugreis ook alles weer in diezelfde koffers te krijgen 🤔...). Met z'n allen doen we de laatste voorbereidings- en schoonmaakklussen en dan gaat iedereen slapen, des te eerder is het vandaag! Volgens plan staat iedereen even na half vijf op en we rijden stipt 5.15 uur (exact zoals gepland ha!) weg uit de polder.

Nu Imke met ons meereist, betekent dat natuurlijk wel dat we haar zo snel mogelijk onze koffer- en zitplaatsstrategie eigen moeten maken. Omdat Imke ontzettend sterk is - ja dat zou je misschien op 't eerste gezicht niet zeggen maar je praat wel anders na een rondje armpje drukken! - wordt zij ingedeeld bij Team Koffers 💪. Doordat we dit jaar drie aangrenzende zitbanken moeten bemachtigen, vormen Lisa, Ian en ik daarom Team Zitplaats. Maar voordat we aan de bak moeten, wordt er nog een pool afgesloten over de voornaam van de buschauffeur die ondertussen in beeld is gekomen. Lisa zet in op Tim of Tom, Frank op Henk, Imke op Herman, ik op Frank en Ian zweert bij Bert (of Ernie).

De groep die zich inmiddels bij de bus verzameld heeft, ziet er op het eerste gezicht gemeleerd en gezellig uit. Maar we blijven als altijd alert: in de zitplaatsen-business kunnen op 't eerste gezicht aardige mensen zich ontpoppen tot de meest geduchte 'tegenstanders'. Be prepared!

De chauffeur haalt de deelnemerslijst tevoorschijn en ik stort mij naar voren. Hm, toch een tweede plek. Als ik de chauffeur meld dat we met z'n vijven zijn, krijgen we de mogelijkheid om de hele reis - dus zonder rouleren - met z'n vijven op de achterbank te zitten. Wat een onverwacht dilemma! Lisa en Ian wachten de uitkomst hiervan echter niet af en rukken op richting de banken 7, 8 en 9 aan de linkerzijde.

Ian is trouwens voor het eerst niet de jongste van het gezelschap maar evengoed halen we met onze groep nog steeds de gemiddelde leeftijd omlaag. Nog wel.

Tijdens de openingsspeech blijken we met René te maken te hebben (Ian informeert nog of hij wellicht een tweede voornaam heeft maar blijkt ook hiermee niet alsnog in de prijzen te zijn gevallen).

We moeten vandaag ruim 800 km afleggen naar Wörgl in Oostenrijk dus we trappen af met een lange busdag. Maar goed, we hebben voor hetere vuren gestaan en hebben dus alle vertrouwen in een goede afloop.

Tegen 12 uur maken we de eerste tussenstop en de meiden maken van de gelegenheid gebruik om de sportchallenge van deze maand alvast te doen: jumpsquats + schuifel en lunges, ik doe mee met de lunges. Een aantal mensen uit de groep kijkt toe (die weten nog niet dat ze deze vakantie aan kunnen haken bij ons bootcamp uurtje 💪😃; want dit was natuurlijk pas de warming-up.)

Rond half vier maken we de laatste pauzestop in Duitsland om vervolgens door te rijden naar ons hotel in Wörgl, Oostenrijk. Als we daar rond half acht aankomen, pakken donkere wolken zich samen... We moeten achter het hotel parkeren en dat is nogal een krappe parkeerplaats maar we hebben alle vertrouwen in de buschauffeur die ongetwijfeld al heel vaak met dit bijltje gehakt heeft. De overige 44 passagiers denken daar kennelijk anders over want die blijven maar aanwijzingen roepen als 'daar staat een paal', 'kijk uit voor die slagboom' en zelfs 'moet ik het even doen want je bent nu al veertig keer heen en weer gestoken'. Beschamend! Als je het zelf zo goed kunt, kies dan voor je eigen auto (als 't aan mij ligt nu alsnog!). Team Zitplaats spoedt zich vervolgens naar de incheckbalie en daar is het nog lekker rustig ha. We krijgen de kamers 206 en 207 en onze driepersoonskamer heeft een echte Deutsche eethoek 🤣🤣🤣 hilarisch! Inmiddels barst er een pittig onweer los, hebben wij mazzel dat we gezellig binnen zitten! En nog leuk uitzicht ook! We frissen snel op en spoeden ons naar de eetzaal want inmiddels lusten we wel wat!

1. Roberto:
    12 augustus 2019
    Wat een heerlijk aanstekelijk verslag! More, more! :)

Heel veel plezier en liefs
  2. Eric Vd hazel:
    Leuk om te lezen!
  3. Eric:
    12 augustus 2019
    Hè sh*t, ik heb het verslag alweer uit. Kan er de rest van de reis, niet vaker een update komen? Heel veel plezier en geniet, maar dat doen jullie nu al!
  4. Simone:
    12 augustus 2019
    Geweldig wat een fantastisch eerste verslag alweer! De gezelligheid straalt er vanaf. Heel veel plezier!
  5. Tanja:
    13 augustus 2019
    Ik zit al helemaal in jullie reis.zoals jij het schrijft lijkt het net of ik op de stoel naast ian zit.heerlijk
  6. Susan:
    13 augustus 2019
    Heerlijk zo met de hele familie op vakantie, genieten jullie ervan. Ik geniet zeker mee via het verslag en kijk alweer uit naar het volgende:) Veel plezier allemaal!
  7. Monique:
    13 augustus 2019
    Wat een topdag hebben jullie achter de rug. En die meiden ook gewoon nog een sportchallenge doen. En jij trouwens ook. Knap hoor. Hilarisch om te lezen dat jullie inmiddels ook teams hebben bedacht. Is Imke inmiddels al ingeburgerd in het rouleer-/koffer-/incheck-/avondeten-systeem?? Ik hoop dat jullie mooie dingen gaan zien en vooral gaan genieten. Dan genieten wij graag mee van jullie verhalen!
  8. Gilbert:
    13 augustus 2019
    Geweldig weer, die strategie! Maar ja, jullie zijn natuurlijk zulke doorgewinterde busgasten dat kan ook niet anders!😝👊👊
    De sfeer zit er gelukkig al goed in!
  9. Maaike:
    13 augustus 2019
    Jazeker, wat dat betreft hanteren we al jaren graag Rob's motto: of we lachen met je of we lachen om ze, maar lachen zullen we 🤣🤣🤣
  10. Neda:
    Geweldig!
    Misschien heet buschauffeur René wel Bert of Ernie van doop- of achternaam?
    Gezellig mee te lezen!
  11. Els:
    13 augustus 2019
    Hahaha, geweldig! Zo leuk om te lezen, alsof ik er zelf ook bij ben 😄 Veel plezier daar!
  12. Bianca:
    13 augustus 2019
    Wat heb je weer een leuk verslag gemaakt! Ik kijk uit naar de volgende. Fijne vakantie!! 🌞
  13. Sandra:
    Zoooo leuk zo'n verslag😊
  14. Robin Blok:
    Heel veel plezier!
  15. Annelies:
    13 augustus 2019
    Hilarisch weer. Dat beloofd veel lol om te lezen de komende tijd. 😆