Dag 9 - van Chianciano naar Frankrijk

20 augustus 2019 - Colmar, Frankrijk

Ook ons laatste avondmaal is geslaagd! We krijgen zelfs extra pasta van onze favoriete serveerster en Ian krijgt een extra stuk tiramisu dat hij (thank god) niet op krijgt. Na het eten wordt de keuken in het zonnetje gezet en worden onze gezamenlijke fooien overhandigd.
Tijdens het eten wordt een van de niewe gasten aangewezen waarmee de meiden en de mannen het in het zwembad aan de stok kregen! Mevrouw vond dat er niet met een bal gespeeld mocht worden in het zwembad, wilde zelf alle ruimte hebben, de kinderen hadden geen manieren en of ze even stil wilden zijn want ze kon haar telefoongesprek niet verstaan! 😱 Wat een zielig persoon, gelukkig maken we die maar kort mee zeg.

De wekker gaat de volgende dag al vroeg en we maken ons klaar voor het ontbijt. Beneden aangekomen staat er al een hele lading koffers (hoe poetsen die mensen hun tanden dan?! 🤮🤮🤮). De drankjes bij het diner of andere momenten moeten vandaag afgerekend worden. Niet te geloven wat sommige mensen hebben weggedronken 😱, wij hebben iedere maaltijd aqua con gaz genomen en dat is heerlijk dorstlessend. Ik denk dat een hoop mensen hier vertrekken met een kater (voor alle katers van de afgelopen dagen 🤣🤣🤣). Na het laatste ontbijt (gek om vanaf nu niet meer met taart te ontbijten 😉 wel beter!), tanden poetsen en de sleutel inleveren verplaatsen we de koffers naar de bus. Als we in de bus zitten horen we dat we eerst naar het ziekenhuis rijden om de mevrouw van de ribben op te halen. Het scheen niet gelukt te zijn haar via de SOS centrale naar huis te krijgen (terwijl ze in Nederland weer wordt opgenomen in het ziekenhuis) dus nu moet dat arme mens met die gebroken ribben met de bus mee. Maar ze wilde daar ook niet achterblijven (begrijpelijk). Ziekenhuizen werken daar wel heel anders dan bij ons...

Om 12.30 uur maken we onze laatste stop in Italië. Een van de oudjes vindt dit het moment om een (oerlelijke) pop te kopen die je napraat... als René iets door de speakers omroept, praat die pop dat dus ook na... OMG.

Om 15.30 en 18.00 uur maken we stops in Zwitserland. De temperatuur is ondertussen van ruim boven de dertig graden gezakt naar onder de 20 graden, zo variërend tussen de 13 en 17 graden 😱. Dat is even wennen om weer een vest aan te hebben. En af en toe klettert de regen tegen de bus! Onderweg is er genoeg te zien. We rijden dwars door de bergen met lage bewolking en heel veel watervallen. Erg mooi! En af en toe kijken we uit op een schitterend meer. Geen straf dus om hier doorheen te rijden!

We zijn pas laat in Frankrijk bij ons hotel maar daardoor zien we wel een zonsondergang vanuit de bus! Echt mooi!

1. Rob en Gerda:
    20 augustus 2019
    Wel heel leuk dat jullie 'n andere terugreis maken! En alles weer in de koffers gekregen? En hadden jullie gerekend op zo'n daling van temperatuur?
    Hele goeie laatste reisdag gewenst! Veel liefs Gerda xxx
  2. Monique:
    20 augustus 2019
    Mooi is Zwitserland hè. Leuk dat jullie een andere route terug hebben. Maar wel jammer dat jullie reis er alweer op zit. Volgens mij hebben jullie het leuk gehad samen.
  3. Eric Vd hazel:
    Goede reis.
  4. Tanja:
    21 augustus 2019
    Gaat snel hé zo een vakantie, maar veel leike herinnering en hele mooie foto's.
  5. Els:
    21 augustus 2019
    Goeie terugreis hoor en nog even genieten van het laatste stukje!
  6. Simone:
    21 augustus 2019
    Wat een raar mens bij dat zwembad zeg. Tss wat denkt ze wel.
    Echt erg voor jullie reisgenoot met de gebroken ribben.
    Alvast welkom thuis voor vanavond.
  7. Susan:
    21 augustus 2019
    Tandenborstel/deo in de handbagage, helemaal niet vreemd, want op een cruiseschip b.v. worden je koffers 's nachts al weggehaald:-) Jullie rijden het mooie weer tegemoet het wordt de rest van de week 24 graden hier volgens Pelleboer! Fijne reisdag nog en dank je wel voor de leuke verslagen en foto's.